Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk veel bezoekers op je site en genereert je veel leads. Je potentiële klant zal je website, en dus ook je bedrijf aanzien als een meerwaarde in de oplossing voor zijn probleem. 

ALLE BERICHTEN

Zet ik mijn foto op mijn visitekaartje?

Start je een nieuwe zaak, is je voorraad kaartjes er bijna doorheen of kunnen ze na al die jaren wel een update gebruiken? Dan kun je best even verder lezen.

Visitekaartjes... we worstelen er allemaal wel eens mee, als je ze nodig hebt, dan heb je ze niet bij. In dat geval loop je er best wel even om, want ze kunnen je behoorlijk wat opbrengen. Dat is dan onmiddellijk het hoofddoel van zo'n kaartje. Het moet werk opleveren. Daarom is het belangrijk dat je goed nadenkt over wat je op je kaartje gaat zetten.

Professioneel

Zorg ervoor dat je je kaartje durft af te geven aan je grootste concurrent en dat hij er stiekem jaloers op is. Je kaartje moet jouw professionaliteit uitstralen! Misschien heb je het ooit zelf voorgehad, iemand gaf je een op A4 geprint en 'mooi' uitgeknipt kaartje af. Weet je nog wat je toen dacht? Juist... Dus zorg ervoor dat je in de positieve zin opvalt.

Wat staat er op een visitekaartje?

  • Bedrijfsnaam en logo
  • Jouw eigen naam en eventueel je functie binnen het bedrijf
  • Korte omschrijving van je bedrijf, zodat de ontvanger zich snel herinnert wat je ook alweer doet want een firmanaam maakt dit niet altijd duidelijk. Let op, ga hierin niet te ver. Dus kort je core business omschrijven.
  • Unique Selling Points, je troeven waarom de ontvanger bij jou en niet bij je concurrent klant moet worden. Maar ook hier, doe dit beknopt.
  • Jouw foto is een top idee! Vermijd dat de ontvanger denkt "wie was dat ook alweer?" Mensen onthouden veel makkelijker gezichten dan namen. Je vertegenwoordigt een bedrijf waarvoor je werk wil binnenhalen. Het is voor de ontvanger een geheugensteuntje en hij zal ook makkelijker jullie eerste gesprek herinneren waarin je jezelf hebt voorgesteld en het werkt drempel verlagend om terug contact met je op te nemen. Je potentiële klant weet perfect wie hij aan de lijn zal hebben.
  • Je e-mail adres en je (mobiel) telefoonnummer
  • Adres is niet altijd noodzakelijk maar wel indien je een bedrijf hebt waar mensen moeten naartoe komen.
  • Je website moet er zeker op. Mensen vinden het interessant even een kijkje te nemen op je site.
  • Sociale Media indien van toepassing. Afhankelijk van jouw business kan dit belangrijk zijn. Je Facebook bedrijfspagina, Instagram, LinkedIn,... Het geeft aan dat je met je tijd meegaat en werkt drempelverlagend om contact met je op te nemen.
  • Ondernemingsnummer, daar kan over gediscussieerd worden. Persoonlijk vind ik het erg handig, dan hoef ik niet te zoeken of te bellen wanneer er een offerte dient opgemaakt te worden. Bovendien kunnen moderne CRM systemen alle firmagegevens ophalen bij het ingeven van van dit nummer. Erg handig!

Design en productie

Nu je bevestiging hebt waarmee je rekening dient te houden, loop je best naar een professional. Je kaartje moet mooi aansluiten op je huisstijl en de branche waarin je actief bent. Een goede designer kan out of the box denken en komt met ideetjes voor de dag waar je misschien zelf nooit had aan gedacht.

Eenmaal een goed doordacht concept, moet het nog professioneel geproduceerd worden. Ga dus zeker niet zelf gaan knutselen om uiteindelijk enkele euros minder te betalen. Die wil je toch niet besparen als je daardoor een opdracht van enkele duizenden euros misloopt? Een professioneel imago is cruciaal.

Bart Dedecker
OVER DE AUTEUR | Bart Dedecker
Annette, Franse en Italiaanse wijnen, Belgische Trappistenbieren, Ibiza, Italië. Dat zijn mijn favorieten! Een rode Bordeaux en een malse entrecote, gewoon met peper en grof zout. Ibiza en Italië daar smelt ik voor.

Interessante marketing pagina's

Ontdek onze marketing e-books en downloads

Download het e-book »  <https://pages.fusiondotweb.be/marketing-verkoopstrategie-in-tijden-van-digitale-revolutie>
Recente berichten

Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo ...

Read more

Wat is een goede website?

Veel ondernemingen hebben een pareltje van een website. Vaak krijgen ze er complimenten over. Meestal wel van bestaande klanten. En toch stellen deze ...

Read more

Wat is een lead en waarom zijn ze zo belangrijk voor je omzet?

Tijdens gesprekken met onze klanten of hier op kantoor hebben we het dagelijks over leads. "Hoeveel leads hebben we kunnen genereren met de campagne V...

Read more

Ontdek met Leadfeeder wie je site bezoekt

Waarom je een website hebt? Precies! Omdat potentiële klanten of leads jouw onderneming zouden leren kennen. Omdat je wil dat ze jouw producten of die...

Read more