Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk veel bezoekers op je site en genereert je veel leads. Je potentiële klant zal je website, en dus ook je bedrijf aanzien als een meerwaarde in de oplossing voor zijn probleem. 

ALLE BERICHTEN

Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk veel bezoekers op je site en genereert je veel leads. Je potentiële klant zal je website, en dus ook je bedrijf aanzien als een meerwaarde in de oplossing voor zijn probleem. 

toegevoegde-waarde

De klant vindt er de antwoorden die hij nodig heeft vooraleer hij zijn geld uitgeeft en dat is belangrijk voor hem én voor je onderneming. Door je kennis en ervaring te delen kweek je vertrouwen en is er een reële kans dat je hij bij jouw klant wordt. Hij zal je site tijdens zijn aankoopproces (buyer's journey) verschillende keren bezoeken. Zo wordt hij steeds opnieuw aan je herinnert en blijf je dus top of mind.

Voorbeelden:

  • Stel je verkoopt elektrische fietsen; dan kun je een artikel publiceren over een vergelijk tussen een aantal populaire modellen. Welke eigenschappen hebben ze elk, wat zijn de beperkingen, wat is de prijs, etc.
  • Of je bent vastgoedmakelaar; vertel over je regio, de troeven ervan en wat er zo aantrekkelijk is aan de streek. Het kan interessant zijn voor mensen die van verder af komen en moeten verhuizen door hun job in jouw regio.
  • Je hebt een product die nog onbekend is, iets nieuws. Leg de link met producten die wel bekend zijn en vertel wat het de moeite maakt om voor jouw product te kiezen.

Opmerking:

Schrijf zeker ook over de zaken waar je concurrenten over vertellen. Maak niet de denkfout, daar is al genoeg over geschreven (en gepubliceerd). Hou je bezoeker zolang en zoveel mogelijk op je eigen site, daar zit hij goed! 

Bart Dedecker
OVER DE AUTEUR | Bart Dedecker
Annette, Franse en Italiaanse wijnen, Belgische Trappistenbieren, Ibiza, Italië. Dat zijn mijn favorieten! Een rode Bordeaux en een malse entrecote, gewoon met peper en grof zout. Ibiza en Italië daar smelt ik voor.
fusiondotweb-whitepaper-inbound-sales

 

Marketing & verkoopstrategie in digitale tijden

Download het e-book »  <https://pages.fusiondotweb.be/marketing-verkoopstrategie-in-tijden-van-digitale-revolutie>
Recente berichten

Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo ...

Read more

Wat is een goede website?

Een pareltje van een website, veel ondernemingen hebben er zo een. Vaak krijgen ze er complimenten over. Meestal wel van bestaande klanten. En toch st...

Read more

Wat is een lead en waarom is die zo belangrijk voor je omzet?

Tijdens gesprekken met onze klanten of hier op kantoor hebben we het dagelijks over leads. "Hoeveel leads hebben we kunnen genereren met de campagne V...

Read more

Ontdek met Leadfeeder wie je site bezoekt

Waarom je een website hebt? Precies! Omdat potentiële klanten of leads jouw onderneming zouden leren kennen. Omdat je wil dat ze jouw producten of die...

Read more