Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk veel bezoekers op je site en genereert je veel leads. Je potentiële klant zal je website, en dus ook je bedrijf aanzien als een meerwaarde in de oplossing voor zijn probleem. 

ALLE BERICHTEN

Wat is Inbound Marketing?

Inbound marketing is een verkoopstrategie waarbij de potentiële klant centraal staat, niet de verkoper zoals bij traditionele outbound marketing. Outbound marketing, zeg maar koud prospecteren of cold calling is echt niet meer van deze tijd en iedereen heeft er een hekel aan.

Download e-book Inbound Marketing »In deze digitale tijden heeft de koper een enorme schat aan informatie – het internet – waarmee hij aan de slag kan om een uitgebreid vooronderzoek te doen. Een rondje googelen en dat 24/7. Bedrijven dienen hierop in te spelen en dat maakt dat elk bedrijf moet uitzoeken waar hun ideale klant zich bevindt tijdens zijn vooronderzoek. Waar jouw potentiële klant zich bevindt, daar moet ook jouw bedrijf aanwezig zijn om de koper naar je website te leiden en vervolgens te converteren naar een lead. Een lead is een contact waarmee je aan de slag kan om jouw aanbod te verkopen. Dit doe je niet door hem te spammen met mails of stalken met ongewenste telefoontjes. Neen, de inbound methodologie is een strategie waarbij jij als bedrijf op het juiste moment, waardevolle content gaat aanleveren aan de koper om een vertrouwensrelatie te gaan opbouwen.

Inbound Methodologie

4 fases van de inbound methodolgie

Een lead is een contact waarmee jouw sales team aan de slag kan om je aanbod te verkopen. De inbound methodologie is een strategie waarbij jij als bedrijf op het juiste moment, waardevolle content gaat aanleveren aan de koper om een vertrouwensrelatie te gaan opbouwen.  De fase waar de relatie met de potentiële klant wordt opgebouwd is de close stage. Jouw sales moet tijdens deze fase zoveel mogelijk informatie van de geïnteresseerde koper zien te verzamelen om een zo goed mogelijk vertrouwensrelatie op te bouwen. Door de waardevolle informatie op maat van het probleem van de koper zal een goede relatie ontstaan, waardoor de kans de de koper ingaat op jouw aanbod heel erg groot wordt.

Bedrijven die de inbound sales strategie hanteren, stellen altijd een sterke groei in het aantal succesvol afgesloten deals vast.

Download e-book Inbound Marketing »

Bart Dedecker
OVER DE AUTEUR | Bart Dedecker
Annette, Franse en Italiaanse wijnen, Belgische Trappistenbieren, Ibiza, Italië. Dat zijn mijn favorieten! Een rode Bordeaux en een malse entrecote, gewoon met peper en grof zout. Ibiza en Italië daar smelt ik voor.

Landing Pages: The Do’s and Dont’s

Improve your forms, page structure and overall leads. Fusce dapibus

Overture CTA
Recent Posts

Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo ...

Read more

Wat is een goede website?

Een pareltje van een website, veel ondernemingen hebben er zo een. Vaak krijgen ze er complimenten over. Meestal wel van bestaande klanten. En toch st...

Read more

Wat is een lead en waarom is die zo belangrijk voor je omzet?

Tijdens gesprekken met onze klanten of hier op kantoor hebben we het dagelijks over leads. "Hoeveel leads hebben we kunnen genereren met de campagne V...

Read more

Ontdek met Leadfeeder wie je site bezoekt

Waarom je een website hebt? Precies! Omdat potentiële klanten of leads jouw onderneming zouden leren kennen. Omdat je wil dat ze jouw producten of die...

Read more