Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk veel bezoekers op je site en genereert je veel leads. Je potentiële klant zal je website, en dus ook je bedrijf aanzien als een meerwaarde in de oplossing voor zijn probleem. 

ALLE BERICHTEN

Waarom is de snelheid van mijn website belangrijk?

Optimale gebruikservaring

Je vraagt je nu misschien af wat snelheid met hogere posities in Google te maken heeft. Het antwoord daarop is: alles. De nummer één regel van hoog scoren in Google is namelijk het vooropstellen van de gebruiker. Hieronder begrijpen we: zorgen voor de optimale gebruikerservaring. Google wil namelijk zoveel mogelijk tevreden gebruikers.

Een tevreden gebruiker is een terugkerende gebruiker en staat dus voor meer omzet!

De missie van Google is dan ook om de ‘zoekers’ zo goed mogelijke resultaten voor te schotelen en daarbij een zo optimale gebruikerservaring te bieden.

Trage website is synoniem voor frustratie

Wat is de grootste frustratie van bezoekers? Precies: een trage website! Je bezoekers blijven veel langer op je website doordat je site gesmeerd loopt. Hierdoor is de kans groter dat ze reageren op een contactformulier of een andere call-to-action of in het geval van een webshop, dat er sneller besteld wordt! Het is dan ook de reden dat Google de snelheid van de website opneemt in het bepalen van de positie in de zoekresultaten. Een trage website kan nooit hoog scoren in Google, dat laat Google niet toe. Voor jou als ondernemer is het dus héél belangrijk dat je een snelle website hebt.

Uit onderzoek is ook gebleken dat een snelle website tot significant meer bestellingen of leadaanvragen leidt. Kortom: elke seconde dat je website langzamer is, kost je omzet.

Tips en hulpmiddelen

Het is belangrijk dat je te weten komt wat de snelheid van je websit is. Een stelregel is dat het niet langer dan 3 seconden mag duren vooraleer een pagina ingeladen is. Duurt het zes seconden of langer, dan moet je onmiddellijk actie ondernemen. Er zijn verschillende gratis tools te vinden waarmee je de snelheid van je website kunt meten. De meest interessante is GTMetrix.com. Wanneer je de URL van je website of een specifieke pagina ingeeft, krijg je vrij nauwkeurig te zien hoe snel je website is en krijg je bovendien tips wat je kunt verbeteren.

Je webdesigner kan samen met het hostingbedrijf de nodige stappen ondernemen om je site sneller te maken. Laat hierbij duidelijk zijn dat goedkope, amateuristische hostingbedrijven uit den boze zijn.

Bart Dedecker
OVER DE AUTEUR | Bart Dedecker
Annette, Franse en Italiaanse wijnen, Belgische Trappistenbieren, Ibiza, Italië. Dat zijn mijn favorieten! Een rode Bordeaux en een malse entrecote, gewoon met peper en grof zout. Ibiza en Italië daar smelt ik voor.

Interessante marketing pagina's

Ontdek onze marketing e-books en downloads

Download het e-book »  <https://pages.fusiondotweb.be/marketing-verkoopstrategie-in-tijden-van-digitale-revolutie>
Recente berichten

Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo ...

Read more

Wat is een goede website?

Veel ondernemingen hebben een pareltje van een website. Vaak krijgen ze er complimenten over. Meestal wel van bestaande klanten. En toch stellen deze ...

Read more

Wat is een lead en waarom zijn ze zo belangrijk voor je omzet?

Tijdens gesprekken met onze klanten of hier op kantoor hebben we het dagelijks over leads. "Hoeveel leads hebben we kunnen genereren met de campagne V...

Read more

Ontdek met Leadfeeder wie je site bezoekt

Waarom je een website hebt? Precies! Omdat potentiële klanten of leads jouw onderneming zouden leren kennen. Omdat je wil dat ze jouw producten of die...

Read more