Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk veel bezoekers op je site en genereert je veel leads. Je potentiële klant zal je website, en dus ook je bedrijf aanzien als een meerwaarde in de oplossing voor zijn probleem. 

ALLE BERICHTEN

Ontdek met Leadfeeder wie je site bezoekt

Waarom je een website hebt? Precies! Omdat potentiële klanten of leads jouw onderneming zouden leren kennen. Omdat je wil dat ze jouw producten of diensten kopen zodat je omzet kan maken en er op het eind van het boekjaar een mooie winst is. Dat wil elke ondernemer natuurlijk. Als je website goed in elkaar steekt, dan heb je alvast een goede basis voor je verdere marketingplan.

wie-bezoekt-je-website

Leadfeeder Demo aanvragen »
Waarom moet je weten wie je site bezoekt?

Ik ben ervan overtuigd dat je je af en toe afvraagt wie jouw websitebezoekers precies zijn, want Google Analytics is op zijn minst karig met die informatie. Google Analytics is een zeer waardevolle tool om marketinganalyses te maken, maar verklapt je niet de naam van het bedrijf en dat is nu net de meest waardevolle informatie voor je sales team.

Een topondernemer probeert altijd te weten wie bij hem over de vloer komt. Een website is eigenlijk precies hetzelfde als een fysieke onderneming en dus moet je ook via je website je potentiële klanten zien te identificeren.

Stel je even voor, je hebt een winkel en er komt iemand binnen die je nog niet kent. Ben je een goede verkoper, dan spreek je de persoon beleefd aan, wens je hem een fijne dag en breek je het ijs. Je laat je potentiële klant wat ruimte, wacht het goede moment af en als het snor zit wordt hij ineens klant. Een topondernemer probeert altijd te weten wie bij hem over de vloer komt zodat hij later marketingacties kan ondernemen. Gezien iemand je winkel binnen stapt, dan betekent dit dat er interesse is in jouw product. In marketing termen noemen we dat een lead en die moet je proberen identificeren. Dat is op je website niet anders dan in je fysieke onderneming.

Leadfeeder Demo aanvragen »

Hoe identificeer je jouw websitebezoekers?

Dat kun je doen door op strategische plaatsen call to action (CTA’s) te voorzien waardoor mensen contact met je opnemen via een formulier. Of je kunt ook een chatbox integreren zodat mensen makkelijk vragen kunnen stellen. Maar wat als je bezoeker daar nog niet klaar voor is? Toch was hij even op bezoek in jouw bedrijf, weliswaar op jouw site maar dat is je online onderneming, dus moet je op zijn minst proberen te ontdekken wat die bezoeker zoekt.

Brandstof voor nieuwe omzet

Liefst wil je zelfs zijn naam kennen want doorgaans hebben mensen een goede reden waarom ze je website bezoeken. Misschien is de zoektocht naar een product of dienst net gestart, maar het zou ook kunnen dat de bezoeker precies weet wat hij wil en op zoek is waar hij de beste deal kan maken. Sowieso is dit gigantisch waardevolle informatie die de brandstof is voor nieuwe omzet.

Met Leadfeeder identificeer je je websitebezoekers, ook al heeft die bezoeker geen actie ondernomen om contact met je op te nemen.

Leadfeeder gaat verder…

pagina-overzicht

Een voorbeeld van een bezoeker die een nieuwe website wil laten bouwen.

Eenmaal je weet wie de bezoeker precies is wil je natuurlijk ook een mooi overzicht van de pagina’s die door hem bezocht werden want dat verraadt exact waar de interesse van je potentiële klant ligt. Door het bezoek te analyseren – en dat moeten sales mensen doen – achterhaal je precies waar iemand naar op zoek is. Deze informatie is bijzonder handig om in te spelen op de behoefte van een bezoeker en zo vergroot je je kansen om te verkopen.

Leadfeeder Demo aanvragen »

Bart Dedecker
OVER DE AUTEUR | Bart Dedecker
Annette, Franse en Italiaanse wijnen, Belgische Trappistenbieren, Ibiza, Italië. Dat zijn mijn favorieten! Een rode Bordeaux en een malse entrecote, gewoon met peper en grof zout. Ibiza en Italië daar smelt ik voor.

Landing Pages: The Do’s and Dont’s

Improve your forms, page structure and overall leads. Fusce dapibus

Download het e-book »  <https://pages.fusiondotweb.be/marketing-verkoopstrategie-in-tijden-van-digitale-revolutie>
Recent Posts

Wat is waardevolle content of toegevoegde waarde?

Beantwoord jij de vragen waar jouw potentiële klant mee zit tijdens zijn vooronderzoek vooraleer je klant tot zijn aankoopbeslissing komt? Als dat zo ...

Read more

Wat is een goede website?

Een pareltje van een website, veel ondernemingen hebben er zo een. Vaak krijgen ze er complimenten over. Meestal wel van bestaande klanten. En toch st...

Read more

Wat is een lead en waarom is die zo belangrijk voor je omzet?

Tijdens gesprekken met onze klanten of hier op kantoor hebben we het dagelijks over leads. "Hoeveel leads hebben we kunnen genereren met de campagne V...

Read more

Ontdek met Leadfeeder wie je site bezoekt

Waarom je een website hebt? Precies! Omdat potentiële klanten of leads jouw onderneming zouden leren kennen. Omdat je wil dat ze jouw producten of die...

Read more